Dau in Anglia mai mult decat in Japonia

Problema mea eterna e ca atunci cand sunt interesata de un anumit subiect incep si caut tot ce e adiacent cu acel lucru. Asa am inceput sa invat germana de la pasiunea mea pentru Japonia (poveste lunga, nu o descriu acuma).

Astazi, dupa o zi nu tocmai placuta am vrut sa ma relaxez cu o cana de ceai. Mi-am facut curat in camera si mi-am scos The tea deck, o serie de carduri de carton, achizitionate de la Carturesti, pe care sunt descrise cele mai cunoscute tipuri de ceaiuri, infuzii, precum si mici gustari pe care le poti manca odata cu ceaiul tau, ca sa aduca mai mult a ritualului britanic de la ora 5 decat a ceremoniei asiatice.

Am zis ca facand ceva dulce o sa-mi mai treaca din suparare si am scos 3 retete care pareau mai dragute, cu speranta ca voi avea capacitatea nervoasa sa le fac. Cu capacitatile era usor, cu ingredientele mai greu, asa ca am scos toate retetele lu mama din dulap si am cautat pana cand am gasit una care sa fie si usor de facut si sa si aiba nevoie doar de chestii care le puteam gasi in casa. Asa am gasit Amaretti din Piemont.

Cu riscul de a transforma blogul in unul despre mancare voi dori sa impartasesc reteta ca-i rapida si al naibii de buna.

250gr zahar pudra
250gr miglade decojite si macinate
1 varf de cutit de praf de scortisoara
1 lingura faina (desi eu as pune 2, ca iasa un pic prea moale cu una singura)
3 albusiri de ou
1/2 lingurita de coaja de lamaie rasa
cateva picaturi de ulei de migdale (amare sau dulci)

Amesteci zaharul pudra cu migdalele, scortisoara si faina. Se toarna albusul de ou cu raspele de lamaie si uleiul de migdale.

Incalzesti cuptorul la 175 de grade, pui pe o tava hartie de copt si torni amestecul. Poti sa-l lasi in gramajoare, poti sa-l pui intreg si dupa aia tai in bucatele, cum vrei.
Lasi 15 minute la cop si gata.

green tea Pictures, Images and Photos

De mers, merge foarte bine cu un ceai verde, daca se poate si cu aroma usor acrisoara de fructe, ca sa contrabalanseze cu dulceata prajiturii si sa mearga bine cu gustul usor de lamaie.

Iertati-mi lectia de gastronomie de azi, dar nu a fost deloc o zi buna pentru mine.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu