Tokonoma(床の間)

Daca ar fi sa luam definitia corecta a acestui cuvant(care despartit s-ar traduce "podea de dormit") ar trebui sa nu pot defini urmatoarele imagini pe care vi le arat ca fiind tokonoma-ul de la mine din casa.

In sens larg totusi, intr-un tokonoma sunt asezate caligrafii/imagini/obiecte artistice cu scopul de a fi admirate. In acest sens larg cred ca ma incadrez si eu cu micile mele incercari de a-mi aduce Japonia in camera.

Din punctul meu de vedere tokonoma este doar aceasta parte din camera,



restul fiind considerate display-uri semi-artistice si nimic mai mult.



Neavand destui bani sa cumpar o caligrafie autentica (desi strang cu sarguinta destui pana cand voi reusi) am ales sa caut pe internet kanji-uri, simple dar care sa insemne ceva pentru mine, le-am scos sub forma de poze si le-am inramat. Totodata, am cautat si imagini reprezentative cu Japonia (desi 4 din imaginile pe care le-am expus nu au aceasi incarcatura de semnificatii ca celelalte) si le-am trecut prin acelasi proces de developare si inramare. In aceasi zona am o mini-ikebana pe care o schimb in functie de anotimp, cum e si datina si un serviciu de ceai simplu, dar cu efect.



Cele trei rafturi cu display-ul japonez sunt umplute cu cadouri primite de-a lungul timpului de la colegi/parinti. In poza lipsesc ceainucul din fier forjat de care va povesteam acu cateva post-uri si si hishaku-ul pe care l-am primit astazi de la colegi (polonicul de bambus cu care se ia apa pentru ceremonia ceaiului).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu