Yatagarasu (八咫烏)

Am un coleg de echipa care vine la lucru pe bicicleta. Cum are destul de mult de mers si tot ii transpirat si oboist can ajunge aici de venit vine in niste tricouri de casa si aici la service face un dus si se schimba in haine de lucru. Fiind mare supporter de fotbal il vezi venind cu tricouri de Anderlecht si Barcelona.

Azi dimineata, in timp ce imi explica cu ce echipe tine, Takako a scos din birou o jucarie de plus care purta tricoul echipei nationate japoneze si mi l-a aratat.
M-am uitat eu la tricou si am zis ca totu-I bine si frumos numa ca cineva nu stie anatomia animalelor si a desenat corbul care tine mingea cu 3 picioare in loc de doua.

Asa ca Takako, care nu observase pana acum aspectul asta, cauta pe internet si afla ca de fapt animalul nu-I un corb obisnuit, ci Yatagarasu, un kami din Shintoism, sarbatorit pe 1 si 7 ianuarie in unul din cele 2 temple pe care le are.




Se spune ca era un emisar al lui Jimmu tennoh (primul imparat mitic al Japoniei) si ca transmitea mesajele sale inamicilor. Joaca un rol destul de important in misticismul Shinto din cauza ca are puterea de a-si schimba forma.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu